Tuesday, October 28, 2008

TAHNIAH KEPADA PARA PENULIS

JANDA BAIK DAN MELAYU TUA

Saya mengucapkan tahniah kepada penulis-penulis Melayu yang telah tua.Kepala berhias uban memutih atau lapang macam tempat mendarat helekoptar.Bagus, muka masing-masing ada persoanaliti kerana tak pakai botok.Penulis-penulis berani menulis, mengeluarkan fikiran, tetapi saya harap penulis-penulis menubuhkan Persatuan Penulis Politi, berdaftar dengan Pendaftaran Pertubuhan. Jangan buat macam handraf.
Peduka penulis-penulis:
Pak Habib - Syed Hussein Alatas,
Yahaya Ismail,
Webah Salleh,
Sayuti Omar,
Yassin Salleh,
Abu Bakar Ninggal,
dan beberapa penulis lagi.
Saya sanjung usaha anda semua. Saya setuju dengan kandungan diklarasi Janda Baik itu.Tetapi saya tak dijemput sama (!?). Untuk perpaduan Melayu, baca artikel saya:
ANAK WARISAN BANGSA MULIA(28 Oktober 2008).Salamat Hari Raya.
Mokhtar Petah.

No comments: