Monday, May 25, 2009

BUKANPERKAUMAN

BUKAN PERKAUMAN, TETAPI

DEMI MARUAH BANGSA MELAYU


Walaupun Perlem,bagaan negara ini membenarkan orang Cin dan India rakyat negara ini berparti politik, berpolitik dan memerintah negara ini, tetapi di segi maruah bangsa Melayu, jika mereka memerinta, maka bangsa Melayu akan menjadi cendawan tumbuh pada musim kemarau.

Sejak zaman kerajaan Mongol – Cina, tabiat orang Cina sama dengan belanda, iaitu diberi betis hendakkan paha dan diberi sedepat tanah dikuasai melalut luasnya.

Orang India pula, di mana sahaja mere4ka berada, akan menimbulkan masalah. Di Malaka lama, mereka menimbulkan masalah. Kini pertubuhan mereka mendapatkan masakah.

Jika orang India memerintah negara ini, maka bangsa Melayu akan menjadi melukut tepi gantang.

Sebab itulah dalam sejarah dan kebudaya Melayu ada kata falsafah: Jika jumpat ular dengan Hindu (orang India bergama Hindu), bunuh ular dulu, kamudian bunuh ular.

Malaysia boleh selamat dan bangsa Melayu boleh kekal, Islam dijadikan asas bangsa dan negara dan memtah negara mestilah Melayu bersama Cina dan India.


*** ***


ALLAH SELAMATKAN NEGERI PERAK

MELAYU SELAMAT DI BAWAH UMNO

Oleh: Mokhtar Petah


Seorang bekas tokoh Parti Kebangsaan Melayu Malaya -PKMM – seorang mualim dan warak - ,yang enggan disebutkan namanya, yakin, keputusan Mahkamah Rayuan, memutuskan Dato' Sri Dr. Zambry Abdul Kadir Menteri Besar Perak yang sah, adalah pertolongan Allah menyerlamatkan orang Melayu di negeri tersebut.

Sungguhpun Dato' Seri Ir. Mohamed Nizar Jamaluddin dari PAS – parti Islam - , tetapi kerana beliau dan kalangan PAS Negeri Perak terlampau tunduk kepada orang – orang kafir (Cina dan India), maka Allah tidak mengizinkan mereka berekuasa,” katanya.

Selama Nizar menjadi Menteri Bezar, dia banyak tunduk kepada orang -orang kafir dan lebih patuh kepada Pesuruhanjaya PAS negeri itu, Ustaz Ahmad Awang daripada patuh kepada Presiden PAS, Dato' Haji Abdul Hadi Awang dan Mursyidul 'Am PAS, Dato' Niik Abdul Aziz Nik Mat,” katanya lagi.

Salah satu dari banyak contoh Nizar tunduk kepada orang – orang kafir (AP) dan dalam Parti Keadilan, ialah mengenai meluluskan tanah kerajaan termasuak tanah simpanan Melayu kepada orang – orang Cain, India dan Melayu terlalu lama, iaitu lebih 900 tahun,” tambahnya.

Menurutnya, beliau bersyukur kepada Allah kerana Maha Kuasa itu telah mentaufik - hidayahkan para hakim (para Hakim Datuk Md Rauf Shariff, Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarof) membuat keputusan menyebelahi Ir. Zabry Abdul Kadir.

Menurutnya, PAS Negeri Perak dan Ustaz Ahmad Awang lebih mementingkan kuasa, sanggup membelakangkan orang Melayu dan mengutamakan orang -orang kafir.



Ahmad Awang

Dalam temu bual saya dengan Mufti Perak, Dato' Seri Harussani Zakaria melalui alat komunikasi maya, beliau menyifatkan kalangan pemimpin PAS di Negeri Perak taasub dan lebihcenderung berongsi kuasa atau memerinhta dengan orang – orang kafir daripada dengan orang – orang Islam, iaitu kalanagan ahli UMNO.

Menurutnya, kerana beliau menasihatkan orang Melayu agar taatkan Sultan,orang -orang Islam dalam parti -par1ti pembangkang menyifatkannya 'anjing kerajaan'. Mereka tidak adil, sungutnya.

Dulu Mahkamah Tinggi menyebelahi PAS, mereka suka ..., tetapi bila Mahkamah Rayu menyebelahi Dato Zambri (UMNO) mereka tak suka ...,marah ... dan nak adakan puasa tunjuk perasaan ...,” katanya.

Perbuatan puasa kerana kuasa atau bantah keputusan Mahkamah Rayuan dan tidak kerana Allah hukumnya haram, perbuatan itu juga menjerumuskan diri kepada kebisasaan ..., ditegah oleh Allah ...,”katanaya lagi.

Beliau telah memberi fatwa berlandaskan ayat Quran yang Allah menegah umat Islam menjerumuskan diri mereka kepada kebinasaan.

Syarak menegah umat Islam berpuasa kerana lain dari Allah, perbuatan itu haram ..., walau pun nazar dan sebagainya ...,”ujarnya.

Tunjuk perasaan menggunakan api menyalahi agama Islam, kerana perbuatan itu adalah mengiku orang – orang Kristian,” ujarnya lagi.

Menceritakan tentang dirinya sebagai seorang mufti, hanya berperanan memberi nasihat kepda orang – orang Islam, termasuk mereka dalam PAS dan UMNO, tetapi beliau tidak boleh kencampuari urusan politik dan parti politik.

Beliau mengakui, bahawa orang – orang UMNO Negeri Perak tidak sukakannya, kerana beliau tidak berat kepada mana – mana parti politik dantidak mencampuri urusan politik.

Beliau bercerita,sebaik – baik sahaja Nizar dilantik oleh Sultan Perak untuk memegang jawatan Menteri Besar Perak, beliau telah mengembara dengan kereta pda waktu malam pergi ke Kelanatan untuk bertemu dengan Mursyidul 'Am PAS, Nik Abdul Aziz untuk meminta beliau berperanan agar PAS bersetuju bekerjasama dengan UMNO memertintah Negeri Pera.

Dalam pertemuan saya lebih dua jam dengan Nik Aziz, beliau setuju rancangan saya itu dan setuju Nizar menjadi Menteri Besar, tetapi pada akhir berpincangan, Nik Aziz kata,dia tak boleh buat keputusan, kerana kena tanya Presiden PAS, Haji Awang ...,” jelasnya.

Saya beritahu NikAziz, saya tak dapat jumpa daripada orang Islam (Melayu) dalam UMNO,kerana orang UMNO zalim.”

Saya nasihat dia, tak boleh anggap orasng Islam zalim, kerana allah hanya nyatakan orang kafi zalim dan bukan orang Islam,tapi dia tetap dengan keputusannya; PAS tidak boleh bekerjasama dengan UMNO,” terang Harussani.

Menjawab pertanyaan saya, “ ... dia bukan fanatik, tetapai kerana sebab kecewa dengan kerajaan..., iaitu pada masa dia bekerja dalam Pusat Islam dulu ..., itu saja...”

Dengan suara serius, Harussani memberitahu, bahawa apa yang telah berlaku di Perak dan Ir.zambry diakui sah sebagai Menteri Besar, adalah kerana Sultan Perak betul dan Mahkamah Rayun adil ..., siapapun tidak boleh tidak puas hati. (jam 3.45 pm)

2 comments:

Anonymous said...

Hanya orang melayu saja dicipta oleh Tuhan, yg lain cina,india (kafir-pendatang)dan mat salleh dicipta oleh makluk asing?Ini ajaran apa ya?

iam_khufu said...

mohon untuk memberi sedikit penjelasan mengenai isu tanah di Perak.

Sebenarnya kita telah diberi penjelasan yang salah berkenaan dengan isu tanah di Perak. Pertama sekali pemberian tanah di Perak bukan dari DAP tetapi daripada PAS. Saya sebagai seorang anak Perak memang dengan jelas melihat di dalam Manifesto PAS yang berjanji untuk memberikan hakmilik kepada tanah kepada penduduk di kampung baru yang wujud sejak zaman penjajah dahulu akibat daripada isu Pengganas Komunis. Isunya bukan pemberian tanah baru tetapi pemberian hakmilik. Mereka telah lama duduk di tanah itu cuma tidak ada suratan rasmi tentang pemilikan tanah. Itu sahaja. Lainlah kalau kerajaan Perak di bawah Pakatan Rakyat membuka tanah baru dan diberikan hakmilik pada bangsa lain daripada melayu. Selain daripada itu status tanah itu bukan berstatus setinggan. Jadi fahami satu2 isu itu dengan mendalam sebelum membuat telahan.

Kita kena faham media dikawal oleh pihak yang anti Pakatan Rakyat dan seringkali mensensaikan satu2 isu dengan niat yang tidak baik.

Saya tidak tahu secara terperinci mengenai negeri lain kecuali mendengar dari pihak ketiga. Sama ada betul atau tak terpulang kepada pihak yang membawa berita. Tapi apa yang akan saya hebahkan disini adalah melalui pengalaman saya yang terlibat secara langsung dengan proses jual beli tanah kerana saya sekarang bekerja sebagai peguam yang menguruskan hal ehwal terbabit. Saya berpengalaman terlibat di bawah sebuah syarikat perumahan(Roebuck Developement) yang mempunyai projek di Negeri Johor di kawasan Kota Tinggi dan Johor Bahru. Tanah tersebut asalnya adalah tanah kosong yang diberikan kepada syarikat tersebut untuk dibangunkan menjadi kawasan perumahan dan kondominum mewah anggaran harga sekitar 3 ratus ribu(RM). Kemudian Syarikat itu diisytiharkan muflis dan Firma guaman di mana saya bekerja telah diberi tanggungjawab untuk menguruskan pengambilalihan dari segi undang2 tentang hal pengurusan pentadbiran. Yang mengejutkan saya, dokumen carian rasmi di Pejabat tanah Johor bahru (kerana suratan hakmiliknya berstatus HSD) yang setebal 2 bundle A4 penuh dengan nama cina hanya 1 parcel sahaja yang dipunyai oleh Melayu(2 nama pemilik) dan seorang berbangsa India(simati). Daripada nama2 tersebut sedikit sahaja orang cina yang berwarganegara Malaysia kerana menggunakan No K/P dan beratus lagi orang cina berwarganegara singapura dan ada diantara mereka memiliki lebih dari satu buah rumah. Bayangkan kos berurusan mengeluarkan dokumen dari pejabat tanah menelan hampir 12 ribu(RM). Perkara ini berlaku pada tahun 2006 dan tahun 2007.

Kalau tak percaya sila rujuk ke pejabat Johor Bahru buat carian pada kawasan tanah di Kota Tinggi dan Johor Bahru Khususnya.