Saturday, February 26, 2011

QURAN, HADIS DAN LAIN

ALLAH GANTIKAN DENGAN ORANG LAIN

Sesungguhnya mereka (yang menentang Anda – Nabi Muhammad s.a.w.dan segala petunjuk dalam bidang mengabdikan diri kepada Allah, masayarakat dan negara dan lain) sentiasa mencintai (kesenangan dan kemewahan hidup di dunia) yang cepat habisnya (jadi miskin dan papa kedana atau muflis), serta mereka membelakangkan (tidak menghiraukan bekalan untuk diri mereka dan orang ramai) untuk hari kiamat yanbg amat berat (penderitaannya pada orang – orang yang tidak bertakwa kepada Allah).
Kami (Allah) menciptakan mereka dan menguatkan tulang sendiri dan urat saraf mereka; (Allah berkuasa membinasakan mereka) apabila Kami kehenbdaki. Kami gantikan (mereka dengan ) orang – orang yang serupa dengan mereka, dengan penggantian yang sebaik – baiknya.
– Al Insan: 27, 28.


NOTA:
Sesuatu bangsa atau sesebuah organisasi yang berkuasa agtas negara dan rakyat, jika tidak mengikut petunjuk Nabi Muhammad s.a.w. untuk kebaikan manusia, seperti peribdadatan kepada Allah, kemanusiaan, keadilan, sosial, ekonimi dan politik dan lain, maka, Allah akan jatuhkan bangsa atau organisasia itu dan digantikan dengan organisasi lain yang takwa kepada Allah.


HADIS

ANAK

Rasul Allah Muhammad s.a.w. telah memaklumkan: Anak – anak kandung – itu haknya bagi (orang – orang yang setempat tidur), iaitu mereka yang bernikah secara sha mengikut aturan Islam) dan bagi orang – orang yang berzina tidak ada hak apapun (atas anak mereka).
– Perawi: Abu Hurairah dan para ahli Hadis.



KEPALA BATAS

Kawasan Kepala Batas, Pulau Pinang, pada tahun 1957, Tunku Abdul Rahman Putra memohon kepada mnualim musryid, Sheikh Abdullah Fahim agar melakukan melalui ilmu kasysyaf dan falaknya, untuk memberi tarikh kemerekaan Pertsekutuan Tanah Melayu. Permohonan Tunku itu berhasil, Sheikh Abdullah Fahim memberi tarikh 31 Ogos 1957.
Kepala Batas telah menjadi pusat awal Parti Islam Se Malaya.
Kepala Batas lahirnya Naib Ketua Pemuda UMNO Malaya, Dato' Haji Ahmad Badawi bin Haji Abdullah.
Kepala Batas juga Allah lahirkan pemimpin negara - Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi. Kemudian beliau bersara.
Kini yang bernafsu untuk menjadi calon bagi kawasan Dewan Rakyat Kepala Batas pada pilihan raya yang akan tiba tidak lama lagi, iaitu untuk menggantikan Tun Abdullah Ahmad Badawi, iaah belas Setiausaha Politik Tun Abdullah Ahmad Badawi (Menteri Kewangan), Rizal Marican.
Dalam seminggu dua ini surat layang sampai kepada tangan semua ketua jawangan dalam UMNO bahagian Bepada Batas dan hingga smapai ke Kuala Lumpur dan Putrajaya, iaitu menentang Rizal Marica dicalonkan oleh Presidfen UMNO dan PM, Dato' Seri Najib Tun Razak.
Dua hari saya di Kepala Batas. Saya diingatkan kemabli, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah ditentang oleh calon PAS pada pilihan raya umum yang lalu. Calon PAS itu mendapat undi yang memusakan.
Saya telah meninjau di kalangan UMNO, PAS - PKR dan bberapa induvidu dari orang ramai yang arif, bahawa kalau Razal Marican atau srang - orang yang sama dengannya bertanding, maka, calon UMNO - BN akan kecundang dan PAS - PKR akan berjaya memenangi kerusi kerama tersebut.
Kata cikgu pencen guru besar, Tun Abdullah Ahmad Badawi memenangi kerusi itu bukan kerana UMNO, kalauj ada pun undi pihak UMNO sekada 3t5% sahaja, yang lain itu kerana orang ramai menferima beliau, sebab beliau cucu dan anak ulama yang tersohor dan orang - orang yang baik dengan masyarakat setempat.

No comments: