Wednesday, February 16, 2011

FIKIR SETAPAK

BENARKAH KITA IKUT NABI MUHAMMAD?

Semalam, riuh rendah di seluruh negara orang Melayu - umat Islam - menyambut hari lahir - malid - Rasul Allah Muhammad s.a.w. dan saya bangga dan memuji akan usaha mewujudkan perayaan tersebut. Saya berharap, pada tahujn - tahun akan datang perayaan seperti itu diteruskan dengan semua umat Islam berhati jujur mengikut Nabi Muhammad dan tidak berpura - pura atau tidak munafik.
Saya tertanya - tanya dalam diri saya sendiri kerana saya juga tidak dapat mengikut Nabi Muhammad s.a.w. dengan sempurna.
Kerana saya berpegang kukuh pada ayat Quran: Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.
Kecuali mereka yang beriiman dan beramal salih, dan mereka pula berpesan - pesan - nasihat menasihat - dengan kebenaran serta berpesan - pesan - nasihat menasihat - dengan sabar.
- surah al 'Assr: 3,3.
Maka saya kemukan pandangan ini kepada Yang Dipertuan Agong, Raja - Raja Melayu dan Perdana Menteri serta para menteri yang bergama Islam, iaitu mulai perayaan hari kelahiran Nabi Muhammad pada hari Salasa 15 Februari 2011, maka kita hendaklah berubah dari cara lama dan mengikut Nabi Muhammad s.a.w. dengan jujur dan jauh dari munafik.
Perubahan itu.
ialah:
1 - Adakan ikhtiar atau jihad jadikan negara Malaysia ini sebuah Negara Islam, iaitu sepertinegara Junjungan hingga
akhir hayatnya. Kita wajib berubah dari sebuah negara nasional kapitalis kepada sebuah negara Islam yang
mengikut petunjuk - petunjuk allah dalam Qurandan Nabi Muhammad s.a.w. dalam Hadis atau Sunnah Junjungan.
2 - Allah melarang Nabi Muhammad memandang dan mendekati rumah berhala, maka, pada masa akan datang, Perdana Menteri, para menteri dan orang Islam lainnya tidak lagi melawat atau menziarah rumah - rumah berhala seperti rumah berhala Hindu dan sebagainya.
3 - Nabi Muhammad s.a.w. melarang adakan gambar (gambar timbul seperti patung dan patung), maka Kerajaan
Malaysia hendaklah menghapuskan semua patung - batu - wajah pemimpin dan haiwan di hadapan bangunan
Parlimen dan di mana - mana sahaja.
4 - Allah memerintahkan wanita isteri - isteri Nabi Muhammad - wanita - wanita Islam - agar mengadakan peraturan wajib, iaitu semua wanita Melayu - Islam, sama ada bebekerja di pejabat dan tempat - tempat lain hendaklah menutup aurat.
Berikut dengan itu Kementerian Dalam Negeri hendaklah mengadakan peraturean tetap melarang gambar wanita Islam dedah aurat tidak boleh disiarkan dalam media - tv, surat khabar, majalah dan buku dan sebagainya.
AdAkah hukuman - undang - undang baru - , iaitu, sesiapa sahaja rakyat Malaysia yang menghina agama Islam, Quran,Nabi Muhammad dan lain, dihukum dengan stempal dan mereka dianggap musuh umat Islam di negara ini.
Saya berpendapat, selagi kita tidak melaksanakan lima perkara di atas ini, maka, kita terdiri dari orang - orang Islam yang tidak bersungguh - sungguh mengikut Nabi Muhamma sallallahu alaihi wa sallam.
Ampun Tuankua semua, perdana menteri, para menteri dan para mufti, saya hanya memberi pendapat sesuai dengan yang ditunjukan oleh Quran. - Mokhtar Peta

No comments: