Friday, February 18, 2011

QURAN, HADIS DAN LAIN

PERANGI ORANG KAFIR

Hai orang – orang yang beriman (kepad Allah), Perangilah orang – orang kafir yang disekeliling kalian ( yang mengkhianati dan memusuhi umat Islam dan memusnahkan agama Islam dan apa – apa yang berhubungan dengan agama Islam), supaya mereka itu rasa ( sedar dan insaf) akan kekuatan yang ada pada kalian. Danketahuilah, bahawa Allah bersama orang – orang yang takwa ( yang memelihara dirinya dari kejahatan),
- At Taubah: 123

DITIMPA KEHINAAN
Ditimpa ke atas mereka kehinaan di mana sahaja mereka berada, kecuali merekas yang menjaga hubungan dengan Allah dan hubungan dengan umat manusia. Dan sudah sepatunya mereka beroleh kemurkaan dari Allah, dan mereka ditimpakan kemiskinan ( dari segala jurusan). Yang demikian itu diebabkan mereka kufur ingkar akan ayat – ayat (perintah – perintah) Allah dan mereka membunuh Nabi tanpa alasan yang benar. Semua itu disebabkan mereka derhaka dan sentiasan menceroboh (meninggal, menolak dan menentang hukum – hukum Allah).
– Ali Imran: 112

NOTA
Firman Allah dalam Quran, Ali Imaran: 112 membukti kebodohan para pemimpin dan bijak pandai dari agama – agama lain di seluruh dunia yang menuduh Islam sebuah agama menyeru kepada permusuhan sesama manusia dan umat Islam itu pengganas.
Allah memerintah uamt Islam berbaik dengan semua umat manusia. Allah juga memerintakan umat Islam memerangi manusia, sekiranya manusia mengkhianat, memushi dan menceroboh umat Islam dan mahu meruntuhkan agama Islam.


HADIS

MENGEMBARA

Rasul Allah Muhammad s.a.w. memaklumkan: Hendaklah kalian berpergian (mengembara) pada waktu malam, sebab, sesaunguhnya bumi ini dilipat (oleh Allah,iaitu dengan kesegaran, aman dan sebagainya) pada waktu malam.
– Perawi: Anas dan Imam Abu Daud.


----------------------------------

UMNO DAN PAS

Orang UMNO kata PAS tidak betul. Orang PAS kata UMNO tak betul. Semua itu orang Melayu beragama Islam. Kalau tidak betul, kemukakan cara agar jadi betul.
Pada masa Tun Abdullah Ahmad Badawi Perdana Menteri Malaysia, beliau telah bertukar - tukar fikiran dengan Mursyidulo 'am PAS, Dato' Haji Nik Abdul Aziz bin Niik Mat tentang 'baiknya PAS bekerjasama dan jv dengan UMNO'. Kemudian dua orang itu (termasuk Dato' Haji Abdul Hadi Awang) kembali memberi tahu kepada pihak parti politik masaing. Lusanya seorang tokoh penting UMNO mengeluarkan ucapan dan disiar mesia, menyeru ataumenyanggah Tun Abdullah Ahmad Badawi agar meletakkan jawatan Perdena Menteri dengan segera.
Sejak lama, dari tahun 1951 hmingga kini PAS menyelar UMNO kerana bekerjasama dengan parti - parti politik bukan Melayu. Setelah bertukar pemimpin, hingga ke pemimpin zaman serba maju ini, PAS telah menjalinkan kerjasama dengan parti politik yang dianggotai oleh orang - orang tidak beragama Islam dan dari keturunan Cina dan India.
Perkara trrsebut di atas, elok kita lupakan. Yang amat pentinga, orang Melayu dan umat Islam di negara ini tidak akan bersatu (seperti pada zaman negara diperintah oleh Tun Dr Mahathir Mohamad), selagi UMNO dan PAS tidak bersatu dan bekerjasama.
Orang Melayu genarasi baru, elok sedar, bahawa PAS ibarat adik kandung UMNO. Mereka berpacah kerana UMNO tidak sukakan cara sebilangan ahli UMNO ( terutama para ulama) mahukan Tanah Melayu merdeka sebagai sebuah negara Islam dan bukan negara nasional - kapitlis.
Penentangan terhadap negara Islam sampai sekarang. Pada masa Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba ( bekas kedi padang golf dan guru Melayu), beliau menentang hukum hudud . Sama ada dengan cala berjenaka atau cara benar dan sungguh, Allahyarham berkata: "Kalau hukum huduh diamalkan, akan bergelimpanganlah tangan manusia yang kena potong."

No comments: