Tuesday, October 13, 2009

KHABAR DARI RANTAU

Sejak pagi tadi, saya diringin jurubahasa, gadis Mongolia, saya panggil namanya Ani, digree m.media dan pengiring lelaki melawah musium sejarah Mongolia. Kemudian saya dibawa ke beberapa pasa raya. Minum kopi Amerika dfi sebuau rtedgtoran. Maka rfoti dengan mentega. Banyak makanan tidak halal.
Tengahri makan di restoran HAZARA - India Utara.
Berbincan dengan pihak pemerintah Mogolia untuk pembangunan dan cari gali emas, tembaga, batu besi dan lenbuh raya China - Rusia.
Saya bawa ke pusatbeli belah untuk membeli cendera mata.
Beberapa orang gadis lepasa universiti sempat belajar bahasa Melayu dari saya. 20 perkata. Bangsal, dangau, teratak istana. Ingat, rindu, benci, bosan, jemu, benci dan cemburu. Perang, damai, mulia, hina, rasuah, dosa, derma, manis, masam dan kata sendi, dan, atau.
Beberapa orang dari ilmuan mengesyorkan agar saya membuka Institut bahasa Melayu di Ulaanbaatar.
Pada malam ini, jam 10.40 bari dari jamuan di restoran Turki.
Pada jam 6.00 besok bertolak ke sempandan Mongolia - luar bandar sejauh 300 kilometer, membawa dua pegawai JAKIM ke Pusat penyembelihan embu halal untuk negara seluruh dunia.
Dan panatl.Salam kepada isdteri, kawan - kawan dan individu yang mengenali saya.

No comments: