Tuesday, April 12, 2011

FIKIR SETAPAK

VEDIO SEKS KERANA KECEWA

Jika diperhatikan benar - benar akan gambar yang ditayangkan, kononnya pemimpin PKR, Anwar Ibrahim bemukah dengan jalan, kita nampak, gambar itu di ada - adakan di bawah rancangan untuk mengukuhkan UMNO dan BIN dan hendak melumpuhkan Parti Keadialan Rakyat, PAS dan DAP.
Perbuatan itu fitnah namanya. Allah menguuk dan melaknat orang - orang yang memfitnah atau menjatuhkan nama baik orang Isla.
Kalau Mufti Perak, Tan Sri Harus Sani atau Menteri di Jabatan PM - bahagian agama Islam -, pegawai tinggi JAKIM dan Masjlis Fatwa Kebangsaan adakan viedio tersebut, mungkin saya yakin dan semua orang Islam yakin, tetapi diasakan oleh orang yang ada warna luar biasa yang orang ramai ketahui.
Rahim Tamby Chik memang populer macam dalam video pada masa lalu dan dia telah pernah tersangkut dengan kes. Maka, umat Islam tidak percaya.
Najib Tun Razak tetap percaya kepada Rahimj Tamby Chik kerana bekas Ketua Menteri Melaka itu menjadi orang kuatnya dalam dunia politik kebangsaan.
Pada hati ini, umat Islam hanya menanti langkah, tindakan dan keputusan adil dari orang - orang Islam yang berkuasa. Jika adil baiklah akhirnya . Kalau tidak adail, tunggulah keputusan dan hukum allah pula.
Mengikut hukum Islam, undang - undang dan kemanusia, sesiapa yang menunjukkkan kejahatan seks kepada orang ramai, maka, dia melakukan kesalahan.Tetapi kerana ada lidah dan ada gigi tajam dalam politiki, Rahim Tamby Chik terselamat.
Dua perkara boleh diamalkan oleh umat Islam untuk menentukan kebenaran dan kebaikan atas perkara tersebut, iaitu:
1 - Sebahyang hajat beramai memohon kepada Allah.
2 - Membaca surah Yasin beramai - ramai memohon Allah menolong.
3 - Sentiasa berdoa kepada Allah untuk bebaikan dan keredaannya.

No comments: