Monday, April 11, 2011

FIKIR SETAPAK

FITNAH YANG MEMUSNAHKAN NEGARA

Mumngkin Perdana Menteri Malaysia, Dato' Najib dan para rakan serta para penyokongnya amat gembira, vedio kisah lucah, yang difitnahkan kepada seorang pemimpin nsionalis negara ini, kerana ramai yang menyangka usaha manusia - manusia ' Dato' T' itu, disifatkan sebagai menyokong Najib, UMNO dan Bartisan Nasional.

Vedio di tayang kepada umum, pelakunya belum ditangkap dan dibicarakan, tetapi mahkaham moden, iaitu surat khabar, radio dan televisyen telah digunakan untuk menghukumkan orang yang difitnahkan itu.

Maka, para umat Islam yang jahil, percaya akan kisah vedio itu. Mereka melakukan dosa dengan mengutuk dan menghebahkan keburukkan - konon - pemimpin yang berpengaruh itu. Lalu mereka menyeru orang ramai agar tidak menyokongnya.

Tan Sri Rahim Tamby Chik dan kelompok 'Dato T' telah berjaya mnjadi pembina industrri dosa. Najib dan para penokongnya gembira, kerana pemimin berpengaruh itu tidak akan bangun lagi.

Tetapi Allah melihat mereka. Allah akan menimbang amalan mereka. Mungkin dengan 0perbuatan itu, Allah memberi balasan; UMNO dan Barisan Nasional akan menuju ke hancura.

"Kun fayakun' firman Allah dalam surah Yasin.

Beberapa orang ulama mursyid memberitahu, bahawa orang - orang yang memfitnah dan memburukkan orang Islam itu berada di hujung senjata tajam , iaitu dosa; jika mereka berundur jatuh ke dalam bara, mengelak ke kiri, jatuh dalam lautan api dan jika elak ke kanan mereka jatuh ke dalam gaung merapi. Ertinya mereka tidak dapat mengelak dari dosa.

Majlis Fatwa Malaysia, para mufti, para ulama dan mereka yang takukan dosa dari Allah, patutlah memberi kuliyah dan nasihat kepada mereka yang melakukan fitnha dan gembira dengan fitnah itu, kerana, di hadapan mereka lautan api dan di belakang mereka lahar merapi.

Allah mengetahui perbuatan baik dan jahat hambanya, walau sebesar zarah atau atom.

Rakyat yang mengikut dan taat kepada pemimpin yang berdosa kerana mefitnah orang Islam, mereka sedang berada di tebingjurang neraka atau di bawah lahar perapi neraka.

- mokhtar petah

No comments: