Sunday, July 19, 2009

QURAN dan HADIS

MENJUAOL DIRI

Alangkah buruknya (perbuatan)mereka yanhg mjenjualkan diri mereka snediri kepada kekafiran terhadap apa yang diturunkan oleh Allah, kerana dengki bahawa Allah telah menurunkan kurniaan - Nya kepada siapa yang dikehendaki - Nya di antara hamba - hamba - Nya. Kerana itu mereka mendapat kemurkaan setelah (mendapat) kemurkaan (kemurkaan yang berlipat ganda kerana tidak beriman kepada Rasul Allah Muhammad sallallahu alaihi wasallam). Dan bagi orang - orang yang kafir (didera) kesiksaan yang menghinakan. -Al Baqarah:90

HADIS

Sabda Nabi Muhammad s.a.w.: Demi Allah, Allah tidak akan merendahkan diri anda, jika anda seorang yang sentiasa menjaga hubungan (silatur rahim sesama manusia), menolong orang yang lemah, menolong orang yang sengsara dan membantu orang yang ditimpa kesusahan ( mala petakan dan sebagianya).
- Perawi: Imam Bukhari

PETUA

WARTAWAN DAN PENULIS

Jika anda seorang wartawan DAN penulis, maruah anda tidak akan tercemar, jika anda tidak menjadi alat orang - orang yang menentang Allah dn hukum - hukum Allah dan memecah belahkan antara umat Islam. Wartawan dan penulis yang baik, adalah yang berfikir dengan otak sendii, melihat dengan mata dan hati sendiri, tidak tunduk kepada kekuasaan manusia, bertegak atas kebenran dan bersahabat dengan semua manusia dari sudut dunia mana mereka datang.

No comments: