Friday, May 15, 2009

TAHUKA?


HAIWAN

Semua jenis haiwan, kecuali babi, tidak dinyatakan dalam Quran akan halal dimakan atau haramnya. Maka semua haiwan itu boleh dimakan, kecauli yang di dapati oleh Ijma' ulama – Alim ilmu Islam dan profesional dalam bidang biologi dan kedoktoran, sama ada daging haiwan itu mengandungi racun atau kuman atau tidak. Kalau tida ada racun atau kuman, maka boleh dimakan oleh sesiapa yang suka memakannya.


BUAYA

Buaya sejenis haiwan yang ganas dan rakus, tetapi rakan karibnya burung kedidi jenis paruh panjang.Haiwan dan unggas ini saling perlu memerlukan. Kedidi mencuci gigi buaya kerana dia dapat memakan sisa makanan buaya itu. Buaya memerlukan kedidi kerana unggas tersebut mencuci giginya dan memakan ulat dan kutu air pada badannya. Apabila ada musuh buaya akan tiba, kedidi akan memberi tahun kepada buaya.


ISTERI

Para isteri yang sombong, bercakap besar, panas baran dan garang kepada anak-anak, dan kalau mereka menjadi pegawai mereka sering mencari kedalahana atau menindas kaki tangana bawahan mereka, di sebabkan mereka tidak mendapat kepuasan seks dari suami masing -masing. Mungkin suami lemah tenaga batin, mati pucuk atau suami jemu terhadap mereka dan

ada kekasih atau isteri lain.







No comments: