Tuesday, March 24, 2009

QURAN

KEHENDAK TUHAN

Katakan (Muhammad): Wahai Tuhan yang memiliki kekuasaan! Kamu mengurniakan kekuasaan kepada sesiapa yang Kamu khendaki dan Kamu ambil (semula) kekuasaan itu dari siapa yang Kamu kehendaki, dan Kamu muliakan sesiapa yang Kamu kehendaki dan Kamu hinakan siapa yang Kamu kehendaki. Di tangan Kamulah (semua) kebaikan, sesaungguhnya Kamu berkuasa atas segala - galanya. - Ali Imran: 26.

HADIS

Kekurangan akal adalah persaksian dua orang perempuan berbanding dengan persaksian seorang lelaki; Ini adalah bukit kekurangan akan (pada perempuan). Selama beberapa hari perempuan tidak solat dan tidak puasa pada Ramadan (kerana hiad) ; hal ini adalah bukti kekurangan agama (Islam) mereka (perempuan)

- Perawi: Ahmad, At Tarmizi dan Al Hakim

PETUA

DOLAK DALIK

Orang - orang Islam yang berdolak dalik untuk menolak rancangan bagi perpaduan umat Islam, mereka itu adalah musuh Allah, musuh para nabai Allah, penentang Quran dan Sunnah. Sepanjang hidup mereka dalam kehinaan an di bawah kekuasaan atau pengaruh orang - orang kafir kerana tidak mereka tidak mendapat diredaan dari Allah.

No comments: