Thursday, March 26, 2009

ABDULLAH AHMAD BADAWAI

PERDANA MENTERI MAKLAYSIA


AbdullahAhmadBadawi

“Walau bagaimanapun, saya terpaksa menjalan (pemerintahan) cara saya sendiri; tidak terikut saya dengan cara Dr. Mahathir, tapi satu perkara yang saya tahu, kerja saya mesti saya laksnakan dengan sebaik - baiknya.

Aku cari bukan harta bertimbun - timbun,

untuk hidup kaya.

Aku cari bukan wang berjuta - juta,

untuk hidup bergaya.

Aku cari bukan kawan - kawan,

untuk hidup sekadar berfoya - foya.

Aku cari mana dia Al Ghazali,

aku cari mana dia Ash Shafie.

Kita bongkar rahsia kitab suci,

kita bongkar rahsia Sunnah Nabi,

cari pedoman.

Aku hidup kerana Dia Rabbi,

Dialah teman,

Dialah wali.

Dia mencukupi,

menikmati damai abadi.” (Dari buku, Abdullah Badawi Penjana Modal Insan, oleh: Mokhtar Petah - 2006)

No comments: