Tuesday, October 7, 2008

AL QURAN

ADA KEMUNGKINAN MEMBUNUH?

Perdana Menteri, Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi kecewa terhadap tindakan biadab berpuluh rakyat negara ini yang beragama Hindu, anggota pertubuhan haram, Hindraf dalam majlis jamuan hari raya firah Pertdana Menteri dan menteri-meneri kabinet di Pusat Dagangan dunia Putra pada 1 Oktober lalu.
Kekecewaan Petdana Menteri itu disambut dengan penuh sedar oleh umat Islam terutama mereka yang berjuang mempertahankan agama Islam di negara ini.
Beberapa orang pemuda Islam memberi amaran, 'sarangtebuan jangandijolok' dan " jangan membawa minyak kepada pemimpin kami, kerana kimi ada api boleh membakar".
Tindakan biadab itu dipandang oleh kalangan ulama dan pejuang Islam bukan sahaja tidak menghormati perayaan umat Islam, bahkan dipandang sebagai satu tindakan awal golongan tersebut menentang agama Islam dan umat Islam, di negara ini seperti yang dilakukan oleh golongan beragama Hindu di India terhadap umat Islam di sana.
"Semua agama mengajar pemeluknya beradap sopan dan menghormati sesama manusia, tetapi golongan pemeluk agama Hindu Hindraf telah berlaku biadab terhadap ajaran agama dan sanggup menghina pemimpin dan umat Islam di negara ini," kata seorang ulama yang enggan namanya disiarkan.
"Perbuatan mereka itu macam membawa minyak golongan pemeluk agama Hindu ke tengah gelanggan dan menanti golongan agama Islam mencetus apinya, ... kalau berlaku, mungkin negara kita menjadi huruhara,"katanya lagi.
"Saya harap, pada masa akan datang sebrang perayaan yang ada hubung kait dengan agama Islam, hendaklah dikawal ketat dan jangan membiarkan golongan agama Hindu demikian masuk, kerana saya khuatir mereka akan melakukan pembunuhan pula,"ktambahnya.
Menurutnya, di India, orang beragama Hindu sendiri membunuh pemimpin mereka, Mahatma Gandi, maka tidak mustahil orang Hindu juga akan membunuh pemimpin kita.
Menteri Penerangan, Dato Ahmad Shabery Cheek telah menyuarakan, agar semua majlis perayaan dikawal dengan rapi kerana beliau khuatir perkara buruk (pembunuhan) akan berlaku seperti yang telah berloku ke atas negarawan-negarawan di luar negara.
Seorang penulis berkata, India dan Pakistan menjadi contoh rakyat membunuh pemimpin mereka sendiri, maka dikhuatirkan kalangan dari orang-orang keturunan orang India b

eragama Hinddu di negara ini akan melakukan pembunuhan ke atas pemimpin kita pula.
Sebilangan orang ramai menyatakan kesal atas kelemahan kawalan pada pintu masuk ke dewan di adakan majils hari raya tersebut sehingga berpuluh-puluh anggota Handraf dapat masuk melakukan kebiadaban terhadap Pertdana Menteri dan mereka yang hadir.
Menurut mereka, sepatutnya pihak keselamatan menegah masuk kumpulan yang memakai pakaian seragam bertanda Hindraf di baju mereka. Jika pihak keselamatan cekap, bertanggungjawab dan jujur kepada Perdana Menteri kejadian demikian tidak berlaku.
Seorang penerbit buku menyeru Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Syed Hami Albar mengambil tindakan terhadap para pemimpin dan pengikut Hindraf kerana pertubhuhan mereka itu haram; tidak didaftarkan di bawah Pendaftar Pertubuhan Malaysia.

No comments: