Wednesday, August 8, 2012



BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PAA HARI INI.



   KELANTAN NEGERI BERTUAH

Kerajaan Kelantan menegaskan tidak sesekali akan memboikot penubuhan Jawatankuasa Bayaran Royalti sebaliknya meminta bayaran royalti, yang menjadi hak negeri itu, disegerakan.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, setakat ini Kerajaan Negeri tidak pernah berbincang untuk memboikot jawatankuasa yang diketuai, bekas Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad itu.

“Kita tidak boikot jawatankuasa ini, apa yang kita mahu duit ini diberikan kepada kita dan kalau boleh diberikan dengan cepat.

--------------------------------

Dato' Nik, munkin saya melawak; kalaulah Allahyahram Tun Abdul Razak bin Dato' Hussein memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia, sepanjang zaman Tun Dr Mahathir Mohamad memegang jawatan Perdana Menteri, tentulah Negeri Kelantan telah mendapat wang miliknya dari Petronas.
Seolan yang kita boleh pegang, Wang Negeri Kelantan dan Petronas, selagi negeri itu diperintah oleh PAS, tetapi kalau oleh UMNO - BN, telah wang itu ditaburkan ke sana.
Masalah wang Petronan untuk Negeri Kelantan ini, mengingatkan saya akan sejarah Nabi Musa alaihis salam dengan Maha Raha Fira'un. Akhirnya Allah membenamkan Maha Raja itu dalam laut merah.
Walau bagaimana dan walau macam mana, Kelantan negeri bertuah dan di bawah keredaan Allah.

No comments: