Friday, June 10, 2011

POLITIK




SUARA DARI ORANG KECEWA

Beberapa orang pesara dalam bidang politik; Ustaz Hamid Othman dan Ustaz Nakaie Haji Ahmad di antara orang – orang yang digunakan oleh sebuah stesyen tv di negara ini, pada malam tadi, untuk meniru gerakan Yahudi dunia bagi melumpuhkan gerakan PAS untuk mnenegakkan Negara Islam di Malaysia.
Para penutur dalam tv tersebut, menampakkan mereka itu makan gaji. Kalau tidak melakukan demikian, mungkin mereka akan menerima nasib yang tidak baik. Maka, mereka mengikut telunjuk orang – orang atas mereka.
Suara para pesara politik dan orang – orang lain yang dalam tv tersebut, mengingatkan saya kepada beberapa pertubuhan Yahudi dunia sejak zaman Nabi Isaalaihissalam hingga pada zaman ini.
Mereka menyifatkan PAS menjalan kan angan – angan untuk menubuhkan Negara Islam di Malaysia. PAS menyerah maruah diri kepada DAP hingga tidak lagi berhasrat menegakkan Negara Islam dan seorang politikus setengah tiang menyeru orang – orang dalam PAS supaya keluar dari parti tersebut.
Patubuhan – pertubuhan Yahudi menjalankan tindakan untuk menghancurkan Islam, dengan berbagai cara, di antaranya:
1 – Serang dan perang.
2 - Beri pertolongan dengan ada udang di sebalik batu.
3 - Rosakkan para pemuda pemudi Islam dengan sekas, hidburan, arak, judi dan sebagainya.
4 - Sebarkan vfitnah, tohmahan dan keburuk umat Islam ke seluruh dunia dan mengguna media sebagai penimbang atau hakim.
PAS memulakan cita – citanya untuk menegakkan negara Islam sejak ditubuhkan pada tahun 1951. Parti itu berpegang kepada Quran dan Sunnah Nabi Muhammad atau menjunjung pegangan Ahlus Sunnah wal Jamaat ( iaitu, Quran, Rasul Allah Muhammad s.a.w. dan sunnahnya dan pedapat para sahabat).
Pada masa ini, hingga pada muktamar yang baru ini, PAS tidak membuang cita- cita itu. PAS bersahabat atau bekerjasama denganb DAP dan PKR dengan tujuan menegakkan ‘negara kebajikan’, iaitgu negara yang dikehendaki oleh Allah.
PAS tetap berpegang kepada falsafahnya, untujk menegakkan negara Allah di Malaysia; negara bertguah – kebajikan – dan Allah Maha pengampun.
Saya melihat, bahawa stesyen tv tersebut telah tersilap sistem medianya, silap langkah dan silap memahami perjuangan PAS, maka percakapan mereka untujk mengelirukan orang ramai telah mengakibatkan nama UMNO menjadi berkarat.
Sejak malam tadi, saya melihat, stesyen tv tersebut telah menjadi seperti ‘orang suruhan’ orang atasan untuk melumpuhkan kerajasama PAS dengan parti – parti politik dalam PKR dan melumpuhkan PAS. Tetapi sebenarnya mereka gtidak sedar, bahaya pasa umumnya ahli – ahli PAS berjuang atas nama Allah dan PAS ada jalur perjuangan untuk menunaikan tguntutan Allah.
Mungkin, ramai orang menganggap pihak stesyen tv itu bijak, tetapi bagi orang yang berakal dengan berpegang kepada iman dan perjuangan pada jalan Allah menganggapnya sebagai ‘ ulat kohyak daun’ yang akan lumpuh setelah adanya racun serengga.
Saya suka mengingatkan, bercakaplah hingga ke langit, tetapi jangan mencerca, mengutuk, memfitnah dan menghina orang yang berjuang pada jalan Allah, kerana perbuatan itu buku akibatnya; akan dibalas oleh Allah dengan kehinaan dan penderitaan.
Ramai rakan – rakan saya, sama ada dalam peringkat tinggi Kerajaan Malaysia dan negeri – negeri yang mengambil bahagian mengutuk, menfitnah dan menhina orang – orang berjuang pada jalan Allah, pada hujung kehidupan mereka berada dalam keadaan derita, sedih dan berpenyakit sukar diubatg oleh para doktor.
Suara dari orang kecewa sentiasa dipandang ada 'tidak bijak' oleh orang ramai. Mereka berasa mendang dan dijanjung, tetapi mereka itu adalah menjadi musuh umat Islam yang berjuang pasa jalan Allah – mokhtar petah.

No comments: