Wednesday, April 29, 2009

QURAN



SIKSAAN ALLAH


Biarlah Aku sendiri berurusan dengan manusia yang Aku telah Aku ciptakan.
Dan kepadanya Aku telah berrikan harta benda yang banyak.
Dan anak - anak yang ada di sekitarnya.
Dan Aku buatkan baginya kehidupan yang sempurna.
Kemudian besar harapannya supaya Aku menambahkan (lagi).
Dengan berfikiran begitu. Sesunguhnya dia menyangkal keterangan - keterangan Kami.
Akan Kutimpakan ke atasnya siksaan yang keras. - Al Muddasir: 11 - 17


HADIS


TIGA PERKARA


Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda: Tiga orang yang tidak akan diajak bicara pada hari kiamat oleh Allah, tidak akan dilihat, tidak akan dibersihkan dan tetap bagi mereka siksaan yang pedih, iaitu orang tua yang masih bersina, Raja (sultan) yang sering berdusta (tidak adil) dan orang miskin yang sombong.
- Perawi: Imam Muslim.


PETUA


MENGERASKAN BUAH DADA


Perempuan muda dan dewasa yang tidak mahu buah da danya lembik dan tidak besar, elak dari kerap memakan makanan ini:
1 - Ubi keledek dan sebarang jenis ubi kecuali ubi
kentang.
2 - Buah - buah asam.
3 - Terung terutanma terung yang dibakar.
4 - Pisang.
5 - Betik.
Untuk mengeraskan buah dada:
1 - Buah mas cotek, kira - kira sepuluh biji. Giling dan
gorengkan dengan minyak bunga.
2 - Setelah nasal, saringkan dan ambil minyaknya.
3 - Sapu dan urut selalu buah dada itu dengan minyak tersebut.
4 - Sering utut pinggang dengan minya tersebut.
Insya Allah anda akan berjaya.



No comments: