Tuesday, April 28, 2009

NIK AZIZ MURSYIDUL 'AM PAS

[Nik+Aziz+sidebar.jpg]

Nik Aziz


"Masa muda jangan dibiarkan berlalu tanpa erti, kerana masa muda itu pernuh dengan kecergasan fizikal dan metal. Pergerakan jasmani yang kuat untuk melakukan sesuatu pekerjaan atau amal, dan metal remaja yang segar memberikan ruang yang cukup untuk mencapai berbagai ilmu pengetahuan dan pengalaman.
Masa nuda tidak akan bertahan, kerana usia akan menjengkau dewasa dan akhirnya tibalah masa tua. Setiap detik yang berlalu tidak akan berulang lagi, saat remaja hanya (menjadi) kenangan. Jika masa remaja tidak dipergunakan menurut selayaknya, pastilah akan meninggalkan kenangan pahit pada hati tua.
Masa tua segala - galanya tidak ada yang indah, kudrat tenaga sudah lemah, selera makan sudah menurun meskipun disajikan makanan yang serba lazat. Sering dilanda sakit kerana keupayaan fizikal untuk melawan penyakit semakil lemah, keterbatasan telah melingkungi diri.
Dalam situasi demikian, mungkin seseorang baru menyedari betapa masa muda itu amat berharga, oleh itu mensiasiakan masa muda yang sangat bererti bagaikan menempah untuk derita menanggung penyesalan. Menyesal kemudian hanyalah satu kesengsaraan.
Masa muda yang diberi secara percuma oleh Allah SWT itu, akan ditanya semula pada hari perhitungan (akhirat) kelak. Kerana usia mnuda itu bukan saja suatu anugerah tetapi juga suatu amanah. Pasti akan ditanya oleh penganugerah - Nya, gerangan apakan usia muda itu dipergunakan? Sama ada untuk melakukan ketaatan atau sebaliknya.
Segenap masa muda dipenuhi dengan perkara selayaknya sebagai seorang mukmin, sama ada di bidang ilmu dan amal, pasti akanmenjadikan masa tua yang penuh kesyukuran."

*** ***




LEMBUTKAN HATI ISTERI


Setiap lelaki yang ingin menambahkan isteri atau hendak memadukan isterinya, boleh mencoba dengan amalan menggunakan ayat Quran. Insya Allah hatgi isteri menjadi kembut dan dia rela anda memadukannya.

Cara - caranya:

1 - Pada ketika .isteri tidur malam dan isteri dalam keadaan tidak haid.
2 - Baca istighfar tiga kali.
3 - Pohon kepada Allah agar hati isteri anda lembut - sabar - kerana Allah dan
merelakan anda memadukannya.
4 - Baca ayat Quran berikut ini dan hembuskan kepada isteri anda dari kepala
hingga ke kakinya sebanyak tujuh kali. Lakukan tujuh malam.
Ayat Quran itu pada akhir surah Ali Imran - 200.

Ya ayyuuhal lazina aamanuu issbiru wa ssobiruu rabittu wat taqullaha
la'allakum tuflihhun.

Maksudnya: Hai orang - orang yang beriman, sabarlah dan cukuplah
kesabaran, dan perteguhkan kekuatan kalian dan taqwa kepada
Allah, agar kalian beruntung.

Kila belum berjaya, amalkan selalu dan jangan jemu dan putus asa!


*** ***




MOKHTAR PETAH


DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK

PERDANA MENTERI

MALAYSIA


RAKYAT

DIDAHULUKAN


Buku ini akan diterbitkan oleh sebuah badan Anak Yatim dan Orang Kurang Upaya (OKU) semua kaum untuk memungut derma.


OOOOOOOOOOOOOOOOOO



PERPADUAN MELAYU


Dia (Allah) telah menurunkan keterangan – keterangan yang jelas kepada hamba - Nya (Muhammad s.a.w.) untuk mengeluarkan kalian dari kegelapan kepada cahaya yang terang dan sesungguhnya Allah itu Petunjuk dan Penyayang kepada kalian. - Al Hadid: 9.

Orang Melayu boleh menjadi bangsa yang kuat dan disegani oleh umat manusia di seluruh dunia, hanyalah jika ditangan mereka ada kuasa Melayu (Malay power). Kuasa Melayu tidak akan diperolehi sampai bila – bila, selagi orang Melayu tidak mengikut petunjuk Allah dalam Quran, iaitu tidak berpecah belah – bersatu padu di bawah kalimah Allah.

Ketuanan Melayu tidak penting, kerana ketunanan itu satu warisan dari bangsa Arab kuno sebelum Islam, iaitu 'Syed atau tuan' yang mengusai orang - orang miskin dari bangsa mereka sendiri. Pada zaman kesultanan Melayu Melaka sebelum 1511 dan zaman Sutan Abdullah di Perak sebelum 1874, telah wujud Ketuanan Melayu. Ketuanan Melayu itu telah memberi peluang kepada golongan Istana dan peodal (ketuanan) Melayu memperhambakan orang ramai Melayu yang miskin atsaun marhein

Orang Melayu boleh bersatu – padu, jika semua organisasi politik Melayu, UMNO (berpegang kepada kebangsaan Melayu) dan PAS (berpegang kepada Islam sebagai amalan dalam semua bidang kehidupan insan), ketepikan sentimen politik dan mengorbankan pegangan tidak mengikut Islam dan sama – sama berepegang kepada Islam sebagai dasar hukum dan amalan dalam kehidupan negara dan rakyat.

Maka, jika benar orang Melayu mahu bersatu - padu dan mendapat kembali kuasa Melayu (Malay power), maka UMNO dan PAS hendaklah membuangkan yang keruh dan ambil yang jernih; saling bekerjasama dalam semua bidang.

Saya yakin, jika orang Melayu tidak bersatu - padu, dalam tempoh 10 hingga 20 tahun sahaja lagi, bangsa Melayu akan hilang. Bukan hilang kerana ribut dan banjir seperti maksud Quran di atas ini, tetapi kerana corak politik yang berbeza dengan corak politik UMNO dan PAS, akan melanda dan akan menjadi besi waja kekuatan bangsa lain menguasai negara pusaka bangsa Melayu ini.

Bagaimana nasib UMNO dan PAS di pulau Singapura yang kuat pada masa belum kuasa bangsa lain yang membawa basi waja politik sosio - demokrsi ke pulau pusaka bangsa Melayu itu?

Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin, Haji Hadi Awang, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim bertanggung jawab atas menyatu padukan orang Melayu. Mereka perlu kembali kepada firman Allah, ' berpegang teguh pada tali Allah (berpadu) dan jangan berpecah belah'



No comments: