Sunday, July 11, 2010

BERITA


LOGO HALAL


Kuala Lumpur, Ahad. sebilangan umat Islam di sini meminta Jabatan kemajuan Islam Malaysia – JAKIN bertindak menyiasat logo halal ayang dikeluarkan oleh sebuan sindiket dikendalikan seorang bekas pegawai jabatan tersebut.

Peniaga – penaiaga makanan di sekitar kuala Lumpur, Shah Allam dan beberapa abandar lagi mudah mensdapat logo halak dari sindiket tersebut.



---------------------


MUDIM DAN MATI PUCUK



Ipoh, Ahad. Kalangan orang Melayu sedang menghidupkan semula berkatan (masuk Jawi) aakanak – kanak lelaki men ggunakan khimat mudin dan tidak amahuakan kjhidmatra para doctor.

Seorang tukang urut tradisiolan, di sini memberitahu, beliau telah merawat ramaja dan lelaki muda yang berumah tangga mengalami lemah tenaga abating ataua mati pucuk akaibat berkhatab pada doaktor.

Meenurutnya, lebih 70% lelaki muda yang daatang memintaa diurut, mengalami lemah tenga batin atau mati pucuk, berbeza dengan lebih 90% lelaki dewasa – berusia 35 – 80 yang diurutnya tenaga batin masih kauat dan tidak mati pucuk.

------------------


UMNO KELANTAN



Kota Baharu, Ahad. Kalangan ahli UMNO Kelantan meminta Perdana Menteri merangkap Presiden umno Malaysia, menyelamatkan beratus cawangan di negeri itu yang mungkin

diseret ke mahkamah, kerana tidak melaksanaakan pertauran yang ditetapkan pendaftar Pertubuha negara.

Menurut mereka, jika Najib Tun Razak tidak mengambil langakah segera, kemungkinan ahli - ahli UMNO di sini, akan mengemukankan perkara tersebut ke makhamah tinggi.

Nenurut mereka lagi, jika perkara cawangan – cawangan tersebut sampai ke mahkamah tinggia, ada kemungkinan UMNO Malaysia akan menhadapi keputusan ‘ mengharamkannya’ seperti yang telah berlakau ke atas UMNO 1946.

No comments: