Saturday, February 27, 2010

QURAN, HADIS DAN LAIN



TERPEDAYA

Jangan sekali – kali anda (Muhammad s.a.w.) terpedaya oleh usaha gerakan orang – orang kafir dala negeri (yang membawa keuntungan kepada mereka). Semua itu, hanyalah kesenangan yang sedikit jua (akhirnya akan lenyap), kemujdian tempat kembali mereka neraka jahanam; dan itulah seburuk – buruk tempat menetap (mastautin). – Ali Imran:196,197



HADIS

IMAN


Nabi Muhammad s.a.w. telah menegaskan:Iman, ialah mengiktikadkan dengan hati (yakin) aam hati, berikrar dengan lidah dan melaksanakan dengan anggota.

– Perawi: Imam Muslim



PETUA

SUAMI

Jika anda (gadis) mengalamai kepatahan cinta empat atau lima kali, jangan jadikan kepatahan itu satu kekecewaan dan putus asa, tetapi berhati – hati memilih kali yang ke lima atau keenam, kalau – kalau kerana terlalu memilih, terpilih buku teberau.Uamh pemnting anda yakin lelaki bakal suami anda itu seorang yang kukuh imannya kepada Allah dan anda sanggup berdoa sempanjang hidup dengannya agar dia sentiasa mendapat keredaan Allah.



TAHUKAH

PENEROKA


Ramai dari peneroka FELDA di seluruh negara yang berminat untuk membawa keluar tanah milik mereka dari felda dan menyertai syarikat mereka sendiriuntuk mengelakkan diri mereka menanggung hutang sepanjang hayat.

No comments: