Thursday, February 18, 2010

SUARA


UMAT ISLAM

MENCARI KEKUATAN BARU


Kita, umat Islam, terutama orang Melayu yang berpegang teguh kepada Quran, sedang berhadapan dengan satu pengaruh, iaitu dari agama – agama Yahudi, Kristian, Hindu dan fahaman – fahaman yang belawanan dengan Islam.

Pengaruh tersebut menegan umat Islam dan orang Melayu dengan beralaskan ’perpaduan rakyat ’ semua kaum di negara ini. Kerana perpaduan ada orang – orang dari golongan Islam, tunduk kepada pengaruh dan kehendak orang – orang agama lain.

Perbuatan tuduk kepada pengaru agama – agama lain, selain dari perpaduan, pihak parti yang memerintah negara ini, khuatir menghdapi pilihan raya umum mendatang, kemunginan calon – calon mereka tidak mencapai kemenangan, kerana orang – orang agama lain tidak mengundi calon – calon mereka.

Contoh terdekat, kerana ’perpaduan rakyat”, ada individu dalam UMNO, rela turut bersama meraikanperaaayaan agama Hindu. Perbuatan demikian memang ditegah oleh Allah seperti terdapat dalam Quran.

Kita memang perlukan ’perpaduan’ semua rakyat dari semua keturunan dan penganu agama di negara ini, tetapi tidaklah sampai orang Islam rela mengorbankan akidahnya kerana perpaduan.

Kita tidak boleh berharap kepada PAS kerana parti Islam itu telah tumpul susuhnya – tidak seperti tahun 1951 – 8- -an - , kebayakan ahli UMNO tgeroengaruh dengan kebendaan dan kuasa dan rela tunduk kepada pengaruh fahaman politik yang bebeza dengan Islam.

Madan dan fatwa para ulama mursyuid dalam PAS, seperti Dato’ Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan dan Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang, nampaknya tidak berapa diambil endah oleh para ahli PSAS golongan muda dan golongan Islamlebral dalam parti Islam tersebut.

Kita mesti mencari kekuatan baru. Umat Islam yang berpegang teguh dengan tauhid dan tasawuf Islam, mestilah berpadu dan bangun sebagai sebuah ummatan wasata – umat pertengahan, berusaha dan berjuang meneruskan azam ummah, untuk menegakkan Negara Islam – negara baldatun tayyuibah wa Rabun Ghafur – negara makmur dan Allah Maha Pengampun, erti negara yang mendapat keredaan Allah.

Jika tidak umat Islam tadi yidak bangun, hanya bergantung kepada PAS, saya khuatir negarakita akan terus menjadi sebuah negsara kapitalis ala negara Yahudi – Amerika.

No comments: