Monday, June 4, 2012


SOSIO DEMOKRASI DAN ISLAM


DAP tidak pernah mengawal apa lagi menekan Pas dalam menentukan hala tuju dan matlamat parti berkenaan.Timbalan Pengerusi DAP Perak, V Sivakumar berkata, meskipun perjuangan Pas dan DAP berbeza, DAP masih menyanjung tinggi Perlembagaan Negara yang mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi.
Menurutnya, isu DAP menjadi punca kecelaruan Pas dalam perjuangannya sama sekali tidak timbul.
“Dasar Pas jelas memperjuangkan Islam, DAP pula membawa negara sekular.
-------------------------


Saya tidak percaya akan kata - kata orang yang berpengetahuan politik atau tidak, yanjg DAP menentang PAS atau dengan lain prbuatan untuk melemahkan PAS, tetapi saya yakin ada orang - orang DAP, secara peribadi 'melemahkan' beberapa orang pemimpin PAS, di peringkat negeri.
Jika kita mengkaji sejarah DAP, dia adalh anak kandung PAP Singapura, yang ibarat bapa dan ibu tercerai, anak, terasing dan mencari ''warna dunia baru'.
DAP seperti PAS Singapura, berpegang teguh pada 'sosio - demokrasi' atau demokrasi sosialis. Suatu bentuk negara yang reakyatnya sama rata, tidak ada ketuanan, tidak ada kapitalis dan tidak ada perhambaan.
Dengan demikian DAP boleh bekerjasama dengan parti Islam, iaitu PAS, kerana dalam hal ehwal kemasyarakatan, Islam dan sosialis boleh bekerjsama. Tetapi Islam tidak boleh bekerjasama dengan parti politik yang berpegang kepada kapitalis.
Oleh kerana DAP mempunyai ahli paling ramai orang Cina dan India, maka, orang Melkayu dan Islam amat khuatir. Menurut ilmu politik, mana - mana negara ayang berpegang kepada sosialisme, para pendukung parti yang berkuasa mempunyai hala tuju: 
1 - Sama rata semua rakyat, 
2 - Raja atau pemerintahan monarki tidak penting,
3 - Agama, apa jua agama, termasuk agama Islam tiadak penting.


Mengikut ilmu politik, sosialis adalah mempunyai demokrasi yang sunggu, tidak seperti  demokrasi dalam negara kapitalis.
Tetapi, orang negara kita bukan negara Jerman, bukan negara yang anti kaum pendatang, maka, orang - orang keturunan pndatang dalam DAP menjadi bahaya kepada orang Melayu atau peribumi negara ini, kerana orang - orang DAP mempunyai cita - cita seperti orang - orang Cina Singapura yang menhyertai PAS, iaitu, mereka yakin pada satu masa nanti orang Cina berkuasa di Malaysia seperti orang Cina berkuasa di Singapura.
Jika negara ini dikuasai oleh orang - orang yang berpegang kepada Sosio-demokrasi, bahaya sama dengan bahaya orang - orang yang brpegang kepada nasionaloisme dan kapitalisme.Ada penindasan, ada kasta dan ada tuan dan ada hamba.
Orang Melayu, prlu sedar, Parti Komunis Cina (PKC) yang menyokong kuat Parti Komunis Malaya (PKM) ada dari haja para pemimpin Negara Cina, tereutama Mao Tzi Dong, mahu menjadikan Tanah Melayu dan selouruh kepulauanh Melayu negara Cina.
Maka, dengan amalan sosiao - demokrasai dalam PAP Singapura, maka, negara itu berjaya menjadiu sebuah republik yang duiperintah oleh orang Cina.
Malaysia, dalam trempoh 50 - 100 tahun lagi, kalau DAP bertamabah kuat, maka,ia akan menjadi sebuah negara diperingtah oleh oranbg Cina juga.
Kebanahyakan orang UMNO dan PAS tidak faham sains politik yang dijalankan oleh Parti Komunis Malaya, PAP Singapura dan DAP di Malaysia. Kerana mereka lebih mengutamakan ' bertengkar dan bermuduhan sama sendiri' , dari mengambil tahu hal yang demikian.



No comments: