Saturday, April 7, 2012












BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARIINI.






PAS AKAN KEMBALI PEGANG TAMPUK KERAJAAN TERENGGANU


Saya telah beberapa kali berkunjung ke Terengganu; melalui Kelantan, melalui Gua Musang dan Tasik Kenyir dan melalui Pahang. Saya mendapati negeri itu,aka kemajuan dan ada kemundur. Dalam kawasan bandar, nampak pembangunannya, tetapi di kampung - kampung mundur di mana - mana.
"Pas Terengganu menyasarkan kemenangan di 22 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).
Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satiful Bahri Mamat berkata, kesemua jumlah kerusi yang dinyatakan itu dilihat berada dalam zon selesa untuk memastikan kemenangan Pas dan Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya akan datang.'
Kemungkinan besar, pada pilihan raya umum ke 13, PAS (brsama PKR) akan kembali memegang teraju atau tampuk kerajaan negeri tersebut.
Kemnenangan ini bergantung kepada bijaksana pengundi; kalau pengundi mengutamakan wang ringgit dari berusaha dan brjuang pada jalan Allah, maka, UMNO dan BN akan mencapai kemenangan dan akamn berjaya meneruskan kerajaan di sana. Tetapi kalau para pengudi mengutamakan usaha dan perjuangan pada jalan Allah, menegakkan hukum Allah dan Negara Islam, maka, PAS akan mencapai kejayaan.
Terengganu adalah sebuah negeri yang satu - satunya Sultan cenderung secara langsaung kepada amalan Islam secara menyeluru, ramai alim ulama, ramai yang berpelajaran agama Islam secara mendalam, tetapi kerana, pilihan raya yang lalu, di katakan ada pengundi - poengudi hantu dari luar dan wang ringgi yang banyak, maka, UMNO - BN telah berjaya.
Saya memerhatikan, terlalu ramai orang Melayu di Terengganu cenderungkan perjuangan menegakkan Negara Islam, tetapi ada sebahagian mereka, kerana kemiskinan menekan, maka , mereka terpaksa menyebelahi UMNO - BN.

No comments: