Friday, June 20, 2008

PETUA

MELEMBUT HATI ISTERI GARANG

Ramai lelaki kenamaan atau kaya raya hidup gelisah, tidak bahagia sebagai lelaki, kerana isteri mereka sombong, garang dan hendak memijak kepala suami. Untuk menjadikan isteri lembut hati, taatkan suami, cuba petua berikut:

(a) Ambil buah keras, buang kulitnya dan isinya di bersihkan, dikecilkan hingga boleh ditelan dan tebuk beberapa lubang kecil.

(b) Pada waktu hendak tidur, taubat tiga kali dan mohon kepada Allah, “Ya Allah aku mohon kepada-Mu, lembutkanlah hati isteriku (sebut namanya dan nama ibunya) selembut hati perempuan yang soleh.

(c) Baca, al Fatihah, diikuti membaca Innahu min Sulaiman wainnahu bismillahir Rahmanir Rahim,(an naml:30), di ikuti membaca, Fajaalnahum salafa wa mathala lil akharin ( Az Zukhruf:56), Salawat kepada Nabi Muihammad, tujuh kali. Tiap-tiap kali selesai membaca, hembuskan kepada buah keras itu.

(d) Pada waktu hendak tidur, telan buah keras itu. Pada ketika buang air besar pada waktu pagi, ambil buah keras itu semua dan basuh hingga bersih.

(e) Buah keras itu digoreng atau dibakar hingga hitam seperti biji kopi digoreng. Hancurkan seperti serbuk kopi, bancuh dengan air kopi dan beri isteri minum (rahsiakan daripadanya).

(f) Selama tujuh hari, bila dia berkasar, berkasar dan tengking dia. Insya Allah lembut hatinya dan taatkan anda sebagai seorang isteri yang soleh.

Kalau tidak berjaya, bererti anda banyak dosa kerana amal rasuah atau makan harta tidak suci (tidak halal). Anda kena bertaubat.

2 comments:

Anonymous said...

jangan sampai mensyirikkan Allah, tiada nas amalan sebegini..

Mokhtar Petah said...

Berikan unsur2 mensyirikkan Allah dlm petikan ini. Dapat tuan menjelaskan, ini kerana segala petikan di dalam blog ini berpandukan hal ehwal semasa, pengalaman, hadis & Quran.