Tuesday, March 6, 2012


AHLI - AHLI UMNO GELABAH

"KBS mungkin kemukakan sama, sekiranya Pas terus asak dengan dakwaan gtidak brasas," Menteri Belia dan Sukan, Shabery Cheek berkata.
Saya adalah di abtara para wartawan dan penulis yang lama berkecimpung dalam dunia media massa; sejak PM Tunku Abdul Rahman Putra hingga kepada Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak.
Pada masa Tunku Abdul Rhman Putra, Tun Abdul Razak hingga kepada Tun  Dr Mahathir Mohamad, kebanyakan ahli UMNO - Menteri hingga kepda ahli UMNO tepi rimba banat, Gua Musang, tidak mengelabah macam mereka dalam UMNO sekarang.
Mengapa sekarang jadi mengelabah?
Baru hari ini menteri, Shabery Cheek meluahkan suaranya yang menampakkan dirinya mengelabah. Hendak saman. Pembangkar membongkar dan ingin tahu, sepatutnya, menteri berkenaan memberi kenyataan yang tidak lari dai audet negara. Bukan saman.
Menggelabah lagi, bila ada majlis kecil dan besar, suara beberapa aorang menteri tak lari dari melaungkan aka beri wang kepada rakyat.
Pada zaman Rasulullah, Muhammad s.a.w. dan sahabat, ada belaku pihak pemerintah memberi bantuan perbagai kepada orang ramai agar mereka menyokong yang memberi, perbuatan demikian dikira rasuah juga, kerana memberi dengan tujuan mendapatkan sokongan.
Pendapat mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai 'khuagtir negara ini muflis, kerana wang keluar banyak, kerja yang menerima kurang dan cuti berbagai cuti pula yang mengakibatkan hasil negara kurang', patut diambil perhatian dan ajaran berguna oleh para menteri, tetapi jangan menggelabah.
Percayalah, siapa betul dan siapa benar, organisasi mana betul dan organsasai mana tidak betul atau tidak jujur, Allah mengetahui.
Jika Allah mahu organisasi mana yang menng dalam pilihan raya ke - 13 nanti, maka organisasi itulah akan berjaya.
Jangan mengelabah!

No comments: