Friday, April 30, 2010

PERISTIWA DAN KITA

Mokhtar Petah


---- kita sama - sama fikir ----

AMARAN SULTAN
Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, memberi amaran, sesiapa yang tidak bersetuju dengan undang-undang, di negeri baginda, meliputi larangan berpolitik dalam masjid dan surau, jangan datang ke Selangor.
Baginda menegaskan, walaupun tidak ada tegahan bagi rakyat negeri - negeri lain bermastautin dan mencari rezeki di negeri Selangor, tetapi mereka hendaklah mematuhi segala undang-undang

ANAK BEKASTPM Anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tamrin Tun Ghafar bersedia menerima sebarang tindakan daripada Umno ekoran tindakannya berada di pentas Pakatan Rakyat sewaktu kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor, baru-baru ini.(Harakah)

AMBIL ALIH FELDA

Kerajaan negeri diminta menyemak semula terma-terma yang terkandung dalam Akta GSA 1960 bagi membolehkan tanah-tanah yang diberikan kepada Felda Plantations diambil kembali dan diisi bagi penempatan generasi kedua Felda.

Perkara itu dibangkitkan Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) Mazlan Aliman dalam sidang media yang diadakan di Pejabat Badan Perhubungan PAS Pahang, di sini, hari ini. (Harakah)



No comments: