Friday, December 2, 2011

TANIAH


                              TAHNIAH KEPADA UMNO

Pada hari Jumaat yang berkat ini, saya mengucap tahniah kepada Presien UMNO Malaysia, Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak kerana ucapan beliau pada ketika merasmikan Perhimpunan UMNO, dapat membuka mata hati orang Melayu dan bukan Melayu.
Saya juga mengucapkan tahniah kepada UMNO kerana berjaya meneruskan perjuangannya hingga pada hari ini.
Dalam Perhimpunan, saya mendengar suara menentang parti pembangkang kerana seolah -olah memperkecilkan Melayu dan menghina banga Melayu.
Sesungguhnya, perkara lebuh raya bagi orang - orang keturunan pendatang ini menghina orang Melayu dan mungkin ada usaha untuk menghapuskan kuasa oran Melayu seperti berlaku di Singapura, adalah bukan sebab mereka sebenarnya, sebab yang hakiki, ialah para pemimpin UMNO lampau, Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak terlalu lembut telinga dengan British dan termakan budi  yang brfalsaafahkan ' beri betis hendakan ppaha' dari orang - ketgurunan pendatang, iaitu Cina dan India.
Saya baru pulang dari Kota Melaka. Dalam kota dalam negeri dikeuasai UMNO - BN ini, saya melihat para ahli ekonomi Cina dalam Melaka dan dari luar Melaka, seolah - olah menghina Melayu yang beraga Isalam dan agama Isalam, kerana, dalam bandar (Sultan Melayu angkat kaki ini), bahasa Inggeris kelihatan seprti daun rimbun me nutup rantin - rantin menenggelamkan bahasa Melayu dan iklan meminman keras di merata- merata (keda), seolah - olah bandar Melayu sebuah bandar tempat menusia memperolokkan Allah dan menentang hukum Allah.
Mengapa ketua Mentgeri Melaka, Datuk Ali Rustam dan UMNO Melakqa tidak bersuara akan perkara demikian? - Mokhtar Petah

No comments: