Thursday, August 20, 2009

QURAN, HADIS DAN LAIN

BERITA

Tetapi, setelah Allah menyelamatkan mereka, lihatlah, mereka melakukan penderhakaan di muka bumi, di luar kebenaran. Hai umat manusia, sesungguhnya penderhakaan kalian itu hanya untuk (membicanakan) diri kalian sendiri - itulah - kesenangan kehidupan dunia. Kemudian kepada Kami tempat kalian kembali, lalu Kami bertakan kepada kalian sesuatu yang kalian telah lakukan. - Yunus:23

HADIS

MELAWAN ALLAH

Sesiapa yang melakukan pembelaan untuk menghalang salah satu hudud (undang – undang) Allah, sesungguhnya dia melawan Allah dalam perintah – Nya.

  • Perawi: abu Daud.

    Penjelasan: Jika seseorang peguam membela seseorang yang melakukan keslahanan dalam bidang hudud agar dia tidak dikenakan hukuman, maka peguam itu melakukan perbuatan melawan Allah.

PETUA

MASUK NERAKA

Sesiapa sahaja yang menolak hukum (undang – undang atau peraturan) yang ditentukan oleh Allah dalam Quran untuk kehidupannya, maka dia ditolak oleh Allah dan tidak akan masuk syurga, tetapi akan masuk neraka.

TAHUKAH?

Sedikit benar orang dalam golongan perusahaan dan perdagangan menemui pemimpin negara yang berhati ikhlas, sebaliknya ramai yang bertujuan untuk mendapatkan sesuatu bagi perushaan dan pedagangan mereka.Manakala ramai rakyat biasa yang menemui pemimpin mereka dengan hati yang ikhlas, sedikiit benar yang bermaksud mendapatkan habuan.

No comments: