Tuesday, August 18, 2009

QURAN, HADIS DAN LAIN


SYAITAN


Siapa yang berpaling dari pengajaran Ar Rahman (Allah) (seperti menolak hukum dan ajaran Allah dalam Quran untuk kehidupan rumah tangga, masyarakat dan negara) , Kami adakan baginya syaitan (yang menyesatkan), maka syaitan itu menjadi rakannya yang selalu menyertainya.Dan sesungguhnya syaitan – syaitan itu menghalang mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka yang mereka itu benar – benar mendapat petunjung.- Az Zukhruf:36, 37


HADIS

AKHLAK

Orang – orang mukmin yang paling sempurna iman, ialah mereka yang paling baik budi pekerti (akhlak). - Hadis Muhammad Rasul Allah.

  • Perawi: Imam Abu Daud dan Imam Ahmad.


PETUA

TIDAK MASUK SYURGA

Pandapat Mursyidul 'Am PAS, bahawa orang – orang UMNO yang menolak Islam dari menjadikan dasar negara ( atau perlembagaan negara) tidak masuak syurga. memang loji. Nas mengatakan orang UMNO tak masuk syaurga memang tak ada, tetap nas mengenai manusia menolak Islam akan masuk neraka memang banyak dalam Quran.


TAHUKAH?


Sebilangan besar dari pengundi Melayu dalam kawasan Permatang Pasir bersikap tidak mahu mengundi calon Barisan Nasional dan akan menyebelahi pembangkang kerana mereka sensitif dengan tuduhan Muhyiddin Yassin terhadsap Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat bangsa Melayu.

* Kebanyakan penuolis politik meramalkan calon BN akan kecundang dalam pilihan raya tersebut.


No comments: