Monday, May 14, 2012




BERITA MALAM.

UMNO BEKUASA MELAYU TENGGELAM

Kuala Kangsar, Isinin, Pada umumnya orang Melayu dalam daerah Kuala Kangsar, sayang dan sokong UMNO dan PAS, kerana mereka yakin dua buah parti politik itu menjamin kekuatan Melayu dan agama Islam, kalau lumpuh salah satu dari dua parti politik itu, bangsa Melayu akan hilang daulat.
Beberapa orang Melayu sekitar Sayong dan Manong secarea terus terang mengaku, bahawa mereka sayangkan UMNO dan sayangkan PAS.
"Kami haram dua pemimpin Melayu dan umagt Islam dalam dua buah parti politik - UMNO dan PAS, mencari ikhtiar untuk bersatu, tetapi kami tidka mahu PAS bersama dalam Barisan Nasiaonal,"kata salah seorang dari mereka.
"Barisan Nasional akan hancur leburkan Melayu dan akan naikkan orang - orang bukan Melayu, tetapi PAS akan dapat jamin Melayu dan Islam kuat," tambahnya.
"Kalau harapkan UMNO saja, tak ke mana oghang Melayu, yang dapat , yang jaya, oaghang Melayu yang berkuasa  dan kaya ghaya, ogang Melayu macam kami, duduk takok lama juge,"kata seorang penduduk saya, menamakan dirinya Kamaruddin Mohamad.
"Di Kuala Lumpur, Puterajaya, bandor - bador besar yang UMNO kuat, oghang Melayu tenggelam, macam kerakap atas abatu, tapi oghang Cina, oghang India kaye ghaya,"tambahnya.
Seorang dari Manong, menamakan dirinya Abdullah Ismail, menhyatakn keyakinan, dengan mengmabil contoh di Negeri Kelantan, kalau PAS memerintah Melayu akan terus maju dan bangsa - banga lain selamat.

No comments: