Thursday, May 24, 2012


Berita dalam 'Sinar Harian', pada hari ini


SERIUS; TANDA KERAJAAN LEMAHKAH?

Kerajaan sukar menyekat kemasukan pendukung lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) ke negara ini kerana tidakan itu didalangi individu tertentu, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Katanya individu berkenaan juga bertanggungjawab "mengimport" masalah tersebut ke negara ini, termasuk membawa masuk pendukung LGBT antarabangsa Irshad Manji yang beragama Islam.
"Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) memang bekerjasama dengan KDN (Kementerian Dalam Negeri) tetapi kita kena faham kehadirannya (Irshad Manji) dalam keadaan yang tak bertujuan, datang guna pas lawatan biasa dan kita sedang berusaha meminimumkan masalah ini.

---------------------------
saya amat menghagai kejujuran Menteri berkenaan, kerana mendedahkan perkara yang serius, yang menampakkan kerajaan kita lemah, dalam mengangani perkara dan keorangan yang diketakan itu.
Sebagai menteri yang memikul aman Allah atas menyelamatkan agama Islam dan umat Islam, beliau wajib mengambil langkah yang serius dan berani untuk membasami dan melakukan sesuatu bagi melujmpukan 'orang yang jadi dalang itu'.
Menteri patut segera berunding dengan Menteri Dalam negeri dan kemukan kepada perdana menteri, serta membawa perkara ini kepada Yang Dipertuang Agong dan Raja Raja Melyu yang bertanggungjawab atas agama Islam.
Tindakan tegas Raja Raja Melayu , Perdana Mneteri dan menteri berkenaan ada kewajiban yang besar.
Saya sebagai rakyat negara ini, menunggu keberanian, ketegasan dan kekuasaan, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal ehwal agama Islam), agar perkara yang serius atau bahaya besar ini dapagt dibasmikan.

No comments: