Friday, January 13, 2012

maKSUD DARI AL QURAN



                                        RAMAI INGIN TAHU MENGENAI SAYA

 
Pada masa usia saya yang hampir ke hujung ini, menanti jemputan ke alam baqa, ramai orang muda - penulis dan pelajar bertanya mengenai diri saya. Maka, untuk memudahkan semua, sila tekan atau layari mokhtarpetah. Semua yang ingin mengetahui mengenai diri saya, boleh membaca keterangan mengenai diri saya.

---------------------------------------------------------


      MAKSUD DARI AL QURAN






                                                    SELALU GELISAH
Sesungguhnya, manusia itu diciptakan dalam keadaan selalu gelisah. Apaila ada bahaya menimpanya, diapun berkeluh - kesah. Dan apabila dia mendaoat kebaikan, yakni mendapat rezeki yang banyak, dia amat kikir (kedekut). Ini adalah selain dari orang - orang yang mengejakan solat. Yang sentiasa tetap dalam melaksnakan solat.
- Al Ma'arij:19 - 23

No comments: