Wednesday, August 3, 2011

POLITIK





BERJUANG ATAS LANDASAN ISLAM

‘Pertemuan antara Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan Tengku Razaleigh Hamzah berhubung pelawaan pembangkang agar ahli Parlimen Gua Musang itu menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang memang benar – benar berlaku.
Sehubungan itu, Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Serri Zahrin Mohamed Hashim mencabar Nik Abdul Aziz membuat satu kenyataan rasmi bagi mencabar fakta trrsebut dan bukannya berselindung di sebaoik nota di laman sosial Facebook.’( Utusan Malaysia 3 Ogos 2011)

***
Pertemuan Tengku Razaleigh Hamzah dengan Nik Abdul Aziz, adalah di bawah kuasa Allah dan memang patut pemimpin Melayu itu bertemu dengan pejuang Islam bagi mencari jalan mrenuju keredaan Allah.Saya amat kenal Tengku Razaleigh Hamzah. Beliau berjuang tidak dengan suara bagai menojak lagit dan menerima alaun kerajaan sebagai ahli Parlimen dengan Cuma – Cuma. Beliau telah menderma banyak bidang tanahnya dalam bandar Kota Bharu, Kelantan kepada kerajaan tempat tumpah darah ibu bapanya.
Saya mengenali Tengku Razaleigh Hamnzah seorang kapitalis dan peodalis beragama Islam, dan beliau adalah pejuang Melayu sezaman Al marhum Tun Abdul Razak yang amat sayangkan bangsa Melayu dan agama Islam.
UMAT MELAYU DAN ISLAM
Jasa beliau kepada negara, kerajaan dan UMNO amat banyak, tetapi, malang bagi pandangan umat Melayu dan Islam, beliau hanya berkedudukan sebagai Ahli Dewan Parlimen Gua Musang sahaja dan seperti diketepikan dari arena perjuangan UMNO pada hari ini.
Pada hari – hari saya di Gua Musang baru – baru ini, ramai ahli UMNO dan orang Melayu di luar UMNO menyatakan ‘kecewa’ mereka, kerana Tengku Razaleigh Hamzah tidak diangkat bersama dalam kebinet Naji Razak.
Maka, saya memandang serus, kerana Tengku Razaleigh telah lama mengetahui Pas dan tujuan perjuangannya dan amat kenal Nik Abdul Azaiz, maka, saya secara tulus mengeluarkan suara hati, bahagian ‘beliau’ ama layak meninggalakan UMNO dan menyertai PAS.
BERJUANG KERANA AGAMA ISLAM
Tetapi sebagai seorang kapitaolis dan peodalis beragama Islam, maka, beliau tidak sesuai menyertai mana – mana parti politik yang berjuang atas landasan sosialisme atau sosia – demokrasi dan beliau paling mandabah dan baik berjuang dalam parti politik yang berjuang atas landasan Islam dan menegakkan ‘Negara Islam’.
Pada hari – hari di hujung usia ini, amat baik bagi Tengku Razaleigh Hamzah bejuang atas landasan Islam, iaitu berjuang membela bangsa Melayu disamping menyelamat dan menghormati bangsa lain dan berjuang kerana agama Allah secara yang hakiki, iaitu tidak berpura - pura.
Tidak berpura – pra, maksud saya, ialah mulut bercakap dan menlaung berjuang membela agama Islam, tetapi hati dan anggota menolak perjuangan atas landasan Islam untuk menegakkan negara Islam.
Mudah – mudahan, Tengku Razaleigh Hamzah terus menerus dalam taufik dan hidaya Allah dalam berjuang dengan keredaanNya atas alandasan Islam dan bersama Pas. – mokhtar petah

No comments: