Friday, October 30, 2009

QURAN, HADIS DAN LAIN

AGAMA ALLAH

Sesiapa saja yang mencari agama selain dari Islam (termasuk mencari dan mengamalkan undang - undang lain dari Islam dalam negara), maka tidak akan diterima amalannya (Allah menganggap kufur), dan di akhirat
kelak dia termasuk golongan mereka yang kerugian.
- Ali Imran: 85


HADIS

KEBURUKAN ORANG LAIN

Seiapa yang meminta dibicarakan dan diperdengarkan ( umumkan melkakui lisan dan media) akan (keburukan sesuatu kaum) sedangkan kaum itu tidak menyukainya, nescaya akan dituang Allah timah panas meleleh ke dalam lubang telinganya pada hari kiamat.
- Perawi: Imam Bukhari.


PETUA

GOLONGAN POLITIKUS

Jika anda berada dalam golongan politikus yang mementingkan kebendaan dan membelakangi hukum (perundangan) Allah seperti terkanun dalam Quran, maka keluarlah dari golongan itu dan carilah golongan yang tidak mementingkan kebendaan dan mereka berjuang untuk menegak dan mengamalkan hukum (perundangan) Allah, keran langkah Anda itu adalah langkah Muslim sejati.

TAHUKAH?

PENJUAL UBAT

Penjual - penjual ubat di Lorong Haji Hussein, Chaw Kit, Kuala Lumpur, ada lah penyataan istimewa; mereka mencari rezeki secara pengemis dan mereka dari golongan pengemis milik kerajaan yang makmur. Mereka juga sebagai golongan menafikan dalam negara ini ada doktor dan pakar berubatan dan kesihatan.

Nota: Pada pagi 28 Oktober 2009 lalu, empat orang gadis (mungkain ada yang janda) sedang ashik mendengar celoteh seorang penjual ubat untuk tenaga batih sambil menunjukkan beberapa keping gambar zakar yang dikatakan menggunakan minyak itu.




No comments: