Thursday, July 14, 2011

MAKSUD AYAT QURAN




MENYEMBUHKAN PENYAKIT

Ingatlah, sesungguhnya, kepunyaan Allah apa yang ada di langit dan di bumi. Ingatlah, sesungguhnya, janji Allah itu benar, tetapi kebanyakan mereka – manusia – tidak mengetahui (nya).Dia – Allah – lah yang menghidup dan mematikan dan hanya kepadaNya kalian di kembalikan.Hai umat manusia, sesungguhnya telah datang kepada kalia, pelajaran, dari Penguasa – Allah – kalian, dan menyembuhkan bagi segala jenis penyakit (yang ada) dalam dada – dalam ruang dada hingga seluruh ruang usus - dan petunjuk serta rahmat bagi orang – orang yang beriman. – Yunus:55,56,57.

Nota.
Ayat Quran no. 57, jika dengan izin Allah, amat mujarab membetuah atau menyembuhkan penyakit dalaman, iaitu segala jenis penyakit termasuk sakit jiwa, runsing, rasa cemburu, hasad dengki dan hampir putus asa atau hampir gila.
Yang utama setia yang hendah mengamlnya, mestilah kuat iman kepada Allah dan yakin, bahawa wahyu Allah ini, jika dengan izinNya, penyakit anda akan sembuh.
Cara: Air mata air, air telaga, air sungai atau air zamzam (jenis meneral yang berkat).
Baca. Kalimat taubat tiga kali. Al Fatihah, ikut dengan membaca ayat 57. Ikut dengan: Lau haula wala hingga akhir dan salawat kepada Nabi Muhammad sallallahu alaihi wa sallam. Ulang tiga kali atau tujuh kali.

No comments: