Tuesday, December 30, 2008

QURAN

Quran


IBUBAPA

Dan Kami wasiat (wajhib)kan kepada semua manusia (berbuat) baik kepada kedua ibu bapanya. Dan jika keduanya memaksa kamu untuk mempersekutukan Aku dengan sesuatu yang tidak ada pengetahuan kamu tentang itu, jangan kamu mengikuti keduanya. Hanya kepada Aku kembali kalian, lalu Aku akan khabarkan kepada kalian apa yang kamu telah lakukan.
Al Ankabut:8



HADIS


“Sebaik – baik manusia di antara kalian adalah lelaki yang baik terhadap keluarganya (isteri dan anak - anaknya). Dan saya adalah lelaki yang paling baik di antara kalian terhadap keluarga saya,” sabda Nibh Muhamjmad s.a.w., perawi: At Tarmizi.


PETUA

Kalau anda memelihara kucing. Perhatikan pada waktu pagi akan kucing anda pergi ke dalam rerumput dan ia memakan sejenis rumput di situ. Aanda ambil rumput itu dan rebus dengan sedikit air. Minum selama tiga pagi. Insya Allah tenaga anda kuat dan anda tidak diserang semput dan angi ahmar.

No comments: