Friday, July 6, 2012


 

BERITA DALAM 'SINAR HARIAN', PADA HARI INI.



ANAK HARAM DILATIH JADI TENTERA


  Cadangan agar setiap hospital mewujudkan pusat perlindungan bayi atau 'baby hatch' disambut baik oleh beberapa mufti atas alasan langkah itu wajar bagi memberi perlindungan sewajarnya kepada bayi-bayi yang ditinggalkan ibu bapa masing-masing.

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman berkata, cadangan menubuhkan pusat perlindungan bayi adalah satu usaha yang baik dilakukan kerajaan bersama institusi perubatan tersebut.

Beliau turut berkata, kaedah sebegitu sewajarnya diteruskan bagi mengelakkan pembuangan bayi di tempat-tempat tidak sepatutnya tanpa sebarang usaha menyelamatmereka.

-----------------------------------

Saya setuju dengan pendapat muftiNegeri Pahang,DAtuk Abdul Rahman Osman. Anak - anak haram mesti dipelihara.Mereka tidak memingta dilahirkan ke dunia, tetapi mereka ditakdirkan lahir diebabkan ibu bapa haram mereka bernafsu.
Di negara - negara yang ada pengaruh Yahudi, anak - anak haram, lelaki dan perempuan, dupungut, dipelihara dengan sempurna dan dan setelah besar dilatgih menjadi tentera. Mereka dilatih dengan cara 'tentera tidak ada belas kasihan'. Pembunuhan menjadi permainan. Mereka menganggap manusia seperti serangga tepi longkang cuma.
Saya brpendapat, di negara kita ini, semua anak haram, sama ada jumpa tepi jalan, tepi surau dan di mana - mana, dipelihara dan dilatih dengan ilmu pengetahuan ketenteraan. Mereka dijadikan tentera untuk menjaga negara.
Bagimana pendapat para mufti?

No comments: